torsdag 15 januari 2009

Last.fm

Jag har varit en aktiv medlem på last.fm i snart ett år, jag nollställde min statistik den 5 april förra året.

Det är en av de tjänster som jag inte riktigt vet hur jag skulle klara mig utan. Det den gör är att den, men hjälp ett litet program eller en plug-in, håller koll på vad du lyssnar på för musik i din mediespelare eller iPod. Detta visas då på din profil och används även för att rekommendera nya artister och låtar som man borde tycka om.

Det har till och med kommit till den nivån att jag inte ens lyssnar på musik när jag vet att det inte kommer att visas på min last.fm profil.

I början när jag blev medlem, redan juni 2006 så var inte tjänsten så etablerad, bara ett fåtal musikspelare hade stöd för den och den hade bara ett tusental användare. Nu, 2 år senare, så är det en bra bit över 200 000 användare.

Jag kommer nog att fortsätta att använda tjänsten en lång tid framöver, och det skulle vara kul om fler gick med och la till mig på deras vänner-lista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar