måndag 19 januari 2009

Förbaskade hörlurar

Jag tappade bort gummi-propparna till mina hörlurar igen, de där små gummisakerna man stoppar in i öronen. Det är en av de få sakerna som kan få mig riktigt orolig, att jag ska hitta dem igen. Det är typ det jag gör på dagarna, lyssnar på musik. Så att tappa bort något som skulle hindra mig från det blir ju ungefär samma som att en rökare skulle tappa bort sina cigaretter. Kom på att det låter ganska hemskt när man skriver det så, men det är ungefär så hemskt det känns.

Sitter kvar på skolan också, väntar på att Nina gör något och att hon ska bestämma sig om hon ska följa med mig hem eller ta nästa buss hem. Lutar nog åt att hon tar nästa buss, men man kan alltid hoppas.

Sista lektionen för idag var fysik, vi pratade om förnybar energi, som en del av energi-kapitlet, alltid kul att diskutera, i kontrast med "så-här-är-det"-lektioner.

Pappa frågade även i morse om vi skulle ute och övningsköra, vi skulle koncentrera oss på att få mig att kunna krypköra, låter inte så lockande, men det är väll dags att ta tag i det på riktigt nu om man ska kunna ta körkortet i höst sen.

Nu varnar datorn för låg strömnivå, så jag får ge mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar