tisdag 13 januari 2009

Windows 7 - Mina tankar

Jag har nu testat Windows 7 betan i några dagar. Och jag kan säga att det är bra, förstår varför det är beta, men det är tillräckligt stabilt för att kunna användas som huvudopperativsystem.

Det jag gillar mest måste vara det nya aktivitets fältet, inte för de nya flashiga funktionerna, de använder jag knappt, inte lärt mig det ännu. Det jag gillar är hur fint det sätter sig i vänsterkanten av skärmen, utan all onödig text som det oftast är i andra operativsystem.

En annan sak som jag tycker gör livet lite enklare är att det är mycket lättare att flytta fönster. Windowstangenten i kombination med en pil-tagent flyttar smidigt runt fönstret mellan olika lägen, maximerat, normalt, minimerat, fylla någon av halvorna på skärmen och även byta skärm.

Den enda nackdelen som jag har märkt är att jag får 5-10 fps mindre än vad jag fick i Vista, dock ska jag tillägga att jag har två skärmar, en på 1920x1200 och en på 1280x1024 som är anslutna till mitt passivt kylda Nvidia 7900 GS, så lägg är väll att räkna med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar